poniedziałek, 13 kwietnia 2015

Food - flashcards

Były zwierzaczki, było przymiotniki, czas na słownictwo związane z jedzeniem. 

Oto kilka z flashcardów, które zrobiłam pod moje zajęcia. 

































Przygotowując flashcardy celowo wykorzystałam same obrazki i nie podpisywałam ich. 
Będę mogła je wykorzystać do większej ilości gier. 

Do czego je wykorzystam: 
  • Let's jump! Wyznaczamy punkt A i B w klasie (lepiej, żeby droga z pkt A do pkt B była dłuższa niż szersza...) Jeśli posiadacie możecie oznaczyć je szarfą, jakąś linką, lub sznurkiem. Między punktem A i B rozkładamy duuuużą ilość kart. I przystępujemy do zabawy. Najpierw prezentuje ją ja, żeby wyjaśnić o co chodzi. Musimy skakać na lub obok kart (czasem poświęcam swoje zalaminowane karty i dzieciaki skaczą na karty, ale jeśli chcemy aby odbyło się do 'bezurazowo' dla naszych kart polecam wersję "skaczemy obok") i jednocześnie je nazywamy. Podsumowując: Naszym zadaniem jest pokonać drogę z punkt A do B, skacząc na karty i je nazywając. Z niekórymi grupami nieco to utrudniam i wprowadzamy forward/backward i raz skacząc do przodu raz do tyłu. 
  • Twister - ukochana gra moich uczniów. Niestety sprawdza się zazwyczaj w małych grupach. W dużych, trzeba dzielić ich na grupki,a reszta czekając dostaje małpiego rozumu...Put yout left foot on a pineapple/ Put your right hand on a cupcake itp. itd. 
  • Hot ball - gra opisywana przeze mnie już wcześniej, wiec w dużym skrócie. Siadamy w kółku. Karty kładę na środku. Przypominamy sobie nazwy, staramy się zapamiętać co jest na kartach. Karty zakrywamy, w ruch idzie piłeczka, puszczam muzykę i przekazujemy sobie piłeczkę z rąk do rąk. Gdy zatrzymam muzykę, osoba, która akurat trzyma piłkę musi odkryć jedną kartę i ją nazwać. Jeśli nazwie poprawnie zostawiamy odkrytą kartę. Jeśli zle - zakrywamy. 
  • Can I have...? Ćwiczymy krótkie dialogi. Najpierw na forum grupy, pózniej w parach z mniejszymi kartami. Can I have...? , Here you are, Thank you, You are welcome. Powtórka podstawowych zwrotów, ale za to smacznie :) 
  • Restaurant/Shopping  - role-play - na pewno będziemy się bawić w restaurację i sklep, a ponieważ mam do wypróbowania nowy stragan będzie szał;  ale spróbuję to szerzej opisać w innym poście, już po lekcji. 
  • Miming game - często wykorzystuje na zajęciach z młodszymi uczniami. Imagine you are eating...I udajemy, a przy tym fajnie się bawimy. 
  • Tradycyjne memory, domino, My Shopping List (ELI Publishing)
  •  no i bingo, które zrobiłam sama, używając obrazków pochodzących ze  strony









1 komentarz:

  1. Fajne pomysły - proste i wciągające. To jest to, co ja i moi uczniowie lubimy najbardziej. Dziękuję i zapraszam na swoja stronę: www.teachers-zone.com

    OdpowiedzUsuń