środa, 6 stycznia 2016

Toy Shop - game

Pamiętacie Shopping List, którą zrobiłam w maju zeszłego roku?


Gra sprawdza się rewelacyjnie z moimi uczniami, a ponieważ z jedną grupą omawiam teraz temat toys postanowiłam ją nieco poprzerabiać i dostosować do tego tematu.

Tak więc musiałam stworzyć nowe karty (na zdjęciu tylko ich część).

Karty można pobrać tu/download here


Powstały też nowe shopping lists, które wyglądają tak. Jest ich siedem.

Pobierz/Download 

 Shopping cart pozostał niezmieniony.

Pobierz/Download


Instrukcja

BINGO 
Kart jest siedem, dlatego gra idealnie sprawdza się w małych grupach, również na zajęciach indywidualnych. Jednak jeśli chcemy zagrać z klasą liczącą więcej niż siedem osób, uczniowie mogą grać w parach lub możemy podzielić klasę na dwie-trzy grupy, bo wtedy jeszcze możemy jeszcze dać radę kontrolować całą zabawę, choć to zależy też od charakteru poszczególnej grupy, i wtedy też potrzebujemy dwa lub trzy zestawy gry. 

Każdy uczeń/para dostaje jeden wózek i bierze jedną listę. 
Karty z zabawkami kładziemy zakryte na środku (najlepiej drukować na grubym papierze; ja drukuje na papierze do wywoływania zdjęć, bo wtedy obrazki nie przebijają, a to dość ważne; można też je czymś podkleić np. kolorową kartą papieru i dopiero  wtedy zalaminować. Zawsze też mogą zamykać oczy przy losowaniu karty).
Zadaniem uczniów jest zebrać do wózka wszystkie zabawki, które mają na swoich listach. 
Kolejno odkrywają jedną kartę i nazywają zabawkę (określają również jej kolor). Jeśli uczeń ma na liście daną zabawkę, tego samego koloru, musi powiedzieć "hasło", które musimy wspólnie ustalić przed rozpoczęciem gry. Może to być np. "I'd like...+ toy".
Osoba, która pierwsza dokona pełnych zakupów, czyli uzbiera pełen wózek, wygrywa. 

SHOPPING 
 
Inną wariacją gry są zakupy, czyli tradycyjna zabawa w sklep, tym razem z gotową listą zakupów. 
Od Nas zależy czy uczniowie będą grać w parach czy w grupach. Ktoś musi być sprzedawcą, a inni kupującymi. Dzięki temu możemy ćwiczyć frazy takie jak np. "Can I help you...?", "I'd like...", "Can I have...?", "What colour?"


Jeśli szukacie flashcards z zabawkami możecie znalezc je w starszym poście TU .

13 komentarzy:

  1. Mam pytanie techniczne, jak modyfikować obrazki, żeby wszystkie były w jednym rozmiarze?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szczerze mówiąc ja rozmiar wszystkich obrazków zmieniałam "ręcznie", każdy po kolei. Jest opcja w Wordzie "rozmiar" i można wpisać jeden, ale tak czy siak każdy trzeba modyfikować oddzielnie. Tak mi się wydaje.

      Usuń
  2. Moim skromnym zdaniem, z Twoimi pomysłami powinnaś starać sie o wakat w Orchard Toys ;-) Mysle, ze powstałoby sporo nowych Gier. :-) Super!

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzieci uwielbiają shopping list od Orchard Toys, więc na pewno pokochają wszelkie wariacje na temat tej gry! :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Potwierdzam! My dostaliśmy od Mikołaja (dzięki MD :-) i gramy cały czas na zmianę z Crazy Chefs. A teraz dzięki Dominice mamy nową wersję, super!

      Usuń
    2. Gry Orchard Toys sa super, ale Dominika robi im konkurencję ;-)

      Usuń
  4. Świetna gra! Wariacje "Shopping list" to świetny pomysł :)

    OdpowiedzUsuń
  5. prosimy o taką wariację na temat clothes i może classroom? gra jest fantastyczna:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki! Właśnie jestem w trakcie robienia wersji z ubraniami. Będą dwie wersje gry: łatwa, z podstawowym słownictwem i trudniejsza, z bardziej rozszerzonym :)

      Usuń
    2. nie mogę się doczekac:)))

      Usuń
  6. Coś mi komentarze wcina :) Chciałam napisać że rewelaycna robota, już wyprodukowałam, tylko czy na przyszłość można prosić wersję .doc ? Albo taka jak jest, tylko bardziej obok siebie tam gdzie karty i listy zakupów. Miałam więcej białego niż kolorowego ;) A jak by jedno z drugim się stykało, to dużo prościej też do wycinania po zalaminowaniu. Pozdrawiam !!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ok! Następnym razem tak zrobię. Ja po prostu po wydrukowaniu wycinam karty i pózniej laminuje, bo mi szkoda foli, ale kolejną shopping list, która pojawi się za kilka dni, już zrobię wg Twoich wskazówek :) Dzięki!

      Usuń