sobota, 12 marca 2016

Easter eggs - compound nouns

O sposobie na wprowadzenie compound nouns pisałam już wcześniej.
Publikowałam wtedy flashcards, które można pobrać i wykorzystać na swoich zajęciach
(wiem, że "cowboy" nie chce się powiększyć, ale w związku z awarią komputera, na którym miałam te obrazki nie mogę nic z tym  zrobić teraz).



Dziś pomysł na compound nouns dla nieco starszych uczniów, dodatkowo w wielkanocnej odsłonie.
Wykorzystam je ze starszymi uczniami podstawówki, ale też z gimnazjalistami.

Jeśli szukacie więcej jajek to znajdziecie jest też na blogu Darii we wpisie z wielkanocnymi pomysłami :)






Poziom można nieco regulować. Ja każdą stronę wydrukowałam na kartce kolorowego papieru, z tym, że każda kartka innego koloru. Jeśli wszystkie będą jednego koloru zadanie odnalezienia prawidłowej połówki jajka będzie trudniejsze, ale też bardziej czasochłonne.

Możecie też pobrać puste jajka i dopisać swoje wyrazy.


Pobierz / download (format .rar)

Jajka po wycięciu wyglądają tak:



Jeśli chcemy, żeby uczniowie lepiej zapamiętali te wyrazy mogą wykonać kilka "rebusów" w zeszycie.


2 komentarze:

  1. No no no, znowu jajeczka :) - czy Ty masz kogoś do wycinania lub magiczne nożyczki? Błagam, aby następne materiały były kwadratowe lub prostokątne ;) Wycięte wyglądają super!

    OdpowiedzUsuń