sobota, 3 grudnia 2016

New Food Dobble

Gdybym miała wybrać swój ulubiony dział tematyczny padłoby na jedzenie! Temat, który porusza się z każdą grupą wiekową, na każdym poziomie zaawansowania, no niekończący się!
Wracam do niego co jakiś czas, za każdym razem z czymś nowym.

Tym razem trafiło na Dobble, ale w nieco nowej odsłonie.
Po ostatniej przygodzie z wycinaniem kółek powiedziałam sobie "Dość!" i przerzuciłam się na prostokąty :)

Pamiętacie może  dobble z jedzeniem (klik), które pojawiło się w zeszłym roku? Wykorzystałam je wielokrotnie! Z maluchami (mała grupa), podstawówką, a nawet dorosłymi A1-A2.
Nowe dobble zawiera nieco inne słownictwo i już niedługo będzie testowane
z dziećmi w wieku 8-12.

Do stworzenia dobble nie użyłam generatora, który wkurza mnie niemiłosiernie, tylko algorytmu, który można znalezc tu  oraz programu (bezpłatnej wersji) PicMonkey.

Jak gramy? Na środku kładę stosik kart. Każdy z uczestników dostaje jedną kartę, którą trzyma w dłoni. Odkrywamy jedną kartę ze stosu. Uczeń, który pierwszy zobaczy i poprawnie nazwie wspólny element (na swojej i środkowej karcie) zabiera kartę do siebie. Starą kartę odkłada na bok (jako punkt) i gra nowo zdobytą kartą.





Pictures by freepik.com
openclipart.org


1 komentarz: